Web Mekan
Türkçe İngilizce Almanca Fransızca

Web Mekan | Webdeki Yeni Uğrak Mekanınız

Flash Shape Tweening

Flash Shape Tweening

 

Şekil tweeni; döndürme, ölçekleme , eğme gibi dönüşüm işlemlerini kullanarak elde edemediğimiz değişimleri interpole etme tekniğidir. Bu tween işleminin birkaç özelliğinden bahsetmek gereklidir.

1- Şekil tweeni sembollere uygulanmaz. Elimizde sembol varsa Break Apart(CTRL+B) komutu ile kırılmalıdır.

2- Şekil tweenlerinde klavuz katman kullanılmaz.

3- Bir katmanda birden fazla şekil tweeni uygulanabilir. Fakat hareketleri sırasında çakışma gösterirlerse Flash tween işlemini karıştırabilir. Bu nedenle ayrı katman kullanmakta yarar vardır. Ek katman dosya boyutunu arttırmayacağından uygun olan da budur.

Daire şeklinin bir kareye dönüştüğü animasyonu yaptığımızı varsayalım. Bunun için önce 1.frame seçilip oval aracı ile (araç kutusundaki stroke color kısmını kapatıp) bir daire çizin. Sonra 20.frame`e bir keyframe (F6) atayın. Sahnedeki daireyi silin ve bir kare çizin. 1.frame üzerine tıklayıp,properties paneline dönün. Burada tween kısmından tween şekli olarak shape`ı seçin. Animasyon tamamdır. Şayet daire ve kare şekillerini tam üst üste getirmezseniz animasyonunuz da kötü bir görünüm ortaya çıkacaktır. Onion skin ve onion all seçenekleri ile tüm frameleri sahneye getirin. Kayma varsa aşağıdaki gibi bir görünüm çıkar.


 

Shape Tweening Shape Tweening 1
 

Bu durumda kareyi mouse ile tutarak dairenin tam ortasına getirmek gereklidir. Bunun için pratik başka bir yol daha vardır. Her çizilen şekili önce seçin, sağ klik ile Cut komutunu verin. Tekrar Sağ klik > Paste komutunu verdiğinizde flash bunu daima tam merkeze yapıştıracaktır. Böylece "üst üste geldi mi" sorunu hallolmuş olur.

Şimdi properties panelinde shape tween uygulamasının parametrelerine bakalım.

Easing`den motion tweende bahsedilmişti. Blend seçeneğindeki Angular parametresi dönüşüm sırasında keskin köşe ve düz kenarları korumak için kullanılır. Daha yumuşak bir dönüşüm için ise Distributive parametresi seçilmelidir.

Flash bir şekil tweeninde en kısa ve kolay yol hangisi ise onu tercih eder. Bu herzaman iyi sonuç vermez. Flasha bu konuda yardımcı olmak için "Shape Hints" komutunu kullanmak gereklidir.

Shape Hints (Şekil İpuçları) nasıl kullanılır?

1- Yukarıda anlatılan yöntemle animasyonu oluşturun. Animasyon tamamlanmadan şekil ipuçları aktifleşmez. Timelineda şu görüntü oluşturulmuş olmalıdır:

Shape Hints (Şekil İpuçları) nasıl kullanılır?

2- Animasyon tamamsa birinci şekili seçip menüden Modify > Shape> Add Shape Hints (CTRL+Shift+H) komutunu verin. Şeklinizin içinde kırmızı bir daire için de bir harf göreceksiniz.

 Modify > Shape> Add Shape Hints (CTRL+Shift+H) komutunu verin

Bunu mouse ile tutarak değişmenin başlayacağı bir kenara yerleştirin.Bu işlemi birkaç kez uygulayın.Snap modifier mutlaka açık olmalıdır.

3- Şimdi son frame`i seçin. Kırmızı daireyi ikinci şekildeki dönüşümün tamamlanmasını istediğiniz kenara getirin. İşlemi uygun yapmışsanız renk hemen yeşile dönecektir. İlk framedeki karşılığı ise sarıya döner.

Şekilde gördüğünüz gibi g ve h ipuçları dönüşümünü tamamlamıştır.Şekilde gördüğünüz gibi g ve h ipuçları dönüşümünü tamamlamıştır.

Şekilde gördüğünüz gibi g ve h ipuçları dönüşümünü tamamlamıştır.

4- İyi bir animasyon için ipuçları sayısını arttırın.

Kurallar

1- İpuçları daima şeklin kenar ve köşelerine yerleştirilir. Dolgu kısmındaki ipuçları gözardı edilir.

2- İpuçlarını saat yönünde veya ters yönde yerleştirirseniz flashın bunu anlaması daha kolay olur.

3- En fazla 26 ipucu kullanabilirsiniz.

4- Bir şekil ipucunu silmek için mouse ile tutarak sahne dışına sürükleyin.

5- Tüm şekil ipuçlarını silmek için Modify > Shape> Remote All Hints komutunu uygulayın.

6- Şekil ipucları yerleştirilmiş bir animasyonda tüm frameleri seçip kopyalayarak başka bir sahneye yerleştirdiğinizde ipuçlarının taşınamadığını göreceksiniz. Bu nedenle ipuçlarını yeniden hazırlamanız gerekecektir.

7- Şekil ipuçları ile hazırladığınız bir animasyonun ipuçları olmadan nasıl çalıştığını görmeyi düşünüyorsanız: View > Show Shape Hints komutundaki işareti kaldırın.

 


>> Flash Shape Tweening



Zirve100 Toplist
- Toplist Toplist Dizin,toplistCam balkon firma ekle site ekle firmalar Sektör Rehberi


Etiket Bulutu:
Devamı için tıklayınız... Web Poll KOMİK SÖZLER Webmaster Bilgileri Webmaster FORUM Deli Fıkraları Toplist Fikralar Temel Fıkraları link Flash Dersleri Mozilla Fireworks Beceri Oyunları NASREDDİN HOCA FIKRALARI Kayserili Fıkraları Dövüş Oyunları Nasreddin Hoca Fıkraları Avcı Fıkraları İLGİNÇ BİLGİLER online casino Frontpage Dersleri iletisim Oyunlar Dreamwaver Dersleri TEMEL FIKRALARI Doktor Fıkraları Zeka Oyunları DUVAR YAZILARI DOKTOR FIKRALARI Ana Sayfa Anasayfa MÜZİK ODASI HTML Dersleri Fireworks Dersleri Sitemap BECERİ OYUNLARI google6dffbf46f16e81d3l ZEKA OYUNLARI Asker Fıkraları Dersler Html Kodları MACERA OYUNLARI Ziyaretci Defteri AVCI FIKRALARI Ziyaretçi Defteri Dreamweaver Dersleri Cam balkon HTML Kodlari ASP Dersleri Siteni Ekle Okul Fıkraları PHP Dersleri ASKER FIKRALARI Erzurumlu Fıkraları Erasles DÖVÜŞ OYUNLARI İkon arşivi ikon Arsivi Macera Oyunları Anketler KAYSERİLİ FIKRALARI ERZURUMLU FIKRALARI İletişim DELİ FIKRALARI OKUL FIKRALARI
Link Değişimi
İndirkes
Css-Sablon
Bedava Sitem Destek
Siteni Ekle
Siteni Ekle
İstatistikler
Site İstatistikleri:
Online :
Tekil Hit : 2
Çoğul Hit : 27
IP No : 18.97.9.175

Saat ve Takvim
Duyurular
Sitemiz Açılmıştır!

Güncellemelerimiz devam edecektir!





Tasarım Çalınması Halinde Gereken İşlemler Yapılacaktır!

***Sitemiz en iyi Mozilla Fireworks 1024*768 çözünürlükte görüntülenmektetir!***

Tüm Hakları Saklıdır!

Copyright 2009

Tasarım-kodlama: Erasles

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol